مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 آبان 1399 ساعت 13:052020-11-15اجتماعي

مرمت سه بنای شاخص تاریخی قزوین تا پایان سال


معاون میراث فرهنگی استان قزوین گفت: مرحله جدید ساماندهی و مرمت سه بنای شاخص تاریخی استان شامل مسجد جامع عتیق، آستان مقدس امامزاده حسین (ع) و برج های دوگانه خرقان تا پایان سال اجرایی می شود.

- ایسنا/قزوین معاون میراث فرهنگی استان قزوین گفت: مرحله جدید ساماندهی و مرمت سه بنای شاخص تاریخی استان شامل مسجد جامع عتیق، آستان مقدس امامزاده حسین (ع) و برج های دوگانه خرقان تا پایان سال اجرایی می شود.

احسان نورانی بابیان اینکه مرمت بخش های مختلف مسجد جامع عتیق طی سالیان گذشته انجام شده، تصریح کرد: مسجد جامع عتیق یکی از کهن ترین و بی نظیرترین مساجد چهار ایوانی ایران به شمار می رود که مرمت بخش های مختلف این بنا طی سنوات گذشته انجام شده، مرحله جدید ساماندهی و مرمت آن مربوط به مطالعات مرمتی و ترمیم گنبدخانه آن است.

وی افزود: برج های دوگانه خرقان واقع در 30 کیلومتری شهر آبگرم از توابع شهرستان آوج، از بناهای شکوهمند به جای مانده از عصر سلجوقی و جزو شاهکارهای آجرکاری معماری ایران به شمار می روند که یک مرحله از مرمت آن شامل مرمت موضعی اعم از مرمت بام و جداره ها، اصلاح و ساماندهی کانال های رطوبتی و مرمت تزیینات جدارهٔ بنا در تابستان گذشته انجام شد و مرحله جدید مرمت و ساماندهی آن ها در قالب استحکام بخشی بنا در دستور کار این اداره کل قرارداد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت سه بنای شاخص تاریخی قزوین تا پایان سال

مرمت سه بنای شاخص تاریخی قزوین تا پایان سال