مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 آبان 1399 ساعت 19:402020-11-15پزشكي

نرخ بروز کرونا در خراسان جنوبی؛ دو برابر میانگین کشوری


رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: نرخ بروز موارد جدید کرونا در کشور روزانه 13.

2 به ازای هر صد هزار نفر جمعیت و در استان بالای 30 نفر به ازای هر صد هزار نفر جمعیت در هر روز است که دو تا سه برابر میانگین کشوری است.

- محمد دهقانی فیروزآبادی، امروز یکشنبه 25 آبان نشست خبری گفت: بعد از شیوع این بیماری ناشناخته که همه ی دنیا را درگیر خود کرده، از اوایل مهر ماه که پیک سوم کرونا شروع شد، در حال طی کردن روند افزایشی شمار مبتلایان هستیم که نشان می دهد استان به شدت آلوده و هیچ جای پاکی وجود ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی با بیان اینکه مشخصه این ویروس قدرت سرایت بالای آن است افزود: هر چقدر تعداد موارد ابتلا افزایش پیدا کند، تعداد بیماران تنفسی، کرونا مثبت و همچنین بستری در بخش های مراقبت های ویژه بیشتر می شود و به تناسب آن تعداد موارد مرگ و میر افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: در سطح کشور وقتی پیک دوم فروکش کرد، به 30 تا 40 مورد مرگ و میر روزانه رسید اما با شروع پیک سوم، روند افزایشی مرگ و میرها به حدی شد که به روزانه 462 مورد فوتی رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: در استان میزان موارد بستری که در ماه های قبل بین 90 تا 100 مورد بوده، اکنون بین 400 تا 500 نفر رسیده است؛ موارد کرونا مثبت درماه های قبل بین 40 تا 50 مورد بوده اما اکنون بالای 300


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرخ بروز کرونا در خراسان جنوبی؛ دو برابر میانگین کشوری

نرخ بروز کرونا در خراسان جنوبی؛ دو برابر میانگین کشوری