مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 آبان 1399 ساعت 22:452020-11-15سياسي

سمامی: در زمینه قوانین طلاق زوجه، مضامین جدیدی تعیین و ابلاغ شود


با توجه به بخشنامه چگونگی رسیدگی به دادخواستهای مطالبه مهریه که توسط قوه قضاییه تصریح و ابلاغ شده، بهتر است در زمینه قوانین طلاق زوجه نیز مضامین جدیدی تعیین و ابلاغ شود.

- با اشاره به بخشنامه چگونگی رسیدگی به دادخواست های مطالبه مهریه سمامی: در زمینه قوانین طلاق زوجه، مضامین جدیدی تعیین و ابلاغ شود یک کارشناس مسائل حقوقی گفت: با توجه به بخشنامه چگونگی رسیدگی به دادخواستهای مطالبه مهریه که توسط قوه قضاییه تصریح و ابلاغ شده، بهتر است در زمینه قوانین طلاق زوجه نیز مضامین جدیدی تعیین و ابلاغ شود.

عبدالله سمامی در گفتگو با ایسنا درباره بخشنامه چگونگی رسیدگی به دادخواستهای مطالبه مهریه در محاکم که چندی پیش از سوی قوه قضاییه ابلاغ شد، گفت: مطابق قوانینی همچون قانون مدنی، قوانین حمایت از خانواده، آیین دادرسی مدنی و قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی و غیره زوجه می توانست با توجه به عقدنامه ای که دارد و ذکر مهریه در داخل عقدنامه و تلقی شدن این عقدنامه به عنوان سند لازم الاجرا، مهریه خود را از طریق دادگاه یا اجرای ثبت اسناد مطالبه کند و این اختیار با خود زوجه بوده است.

وی ادامه داد: مطابق این بخشنامه، لازمه رسیدگی به مطالبه زوجه برای اخذ مهریه در دادگاه عملاً ابتدا اقدام زوجه در جهت مطالبه مهریه در اجرای ثبت دانسته شده است و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سمامی: در زمینه قوانین طلاق زوجه، مضامین جدیدی تعیین و ابلاغ شود

سمامی: در زمینه قوانین طلاق زوجه، مضامین جدیدی تعیین و ابلاغ شود