مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 آبان 1399 ساعت 23:502020-11-15سياسي

تبدیل گروه های مختلف مردم به کنشگرانی فعال با جامعه شناسی مردم مدار


یک جامعه شناس درباره جامعه شناسی مردم مدار بیان کرد: جامعه شناسان مردم مدار تلاش می کنند ظرفیت های دانش، بینش و روش جامعه شناسی را به گروه هایی از مردم آموزش دهند به طوری که این گروه ها به کنشگران فعالی تبدیل شوند که محیط خود را جست وجو کنند و برای بهبود .

- یک جامعه شناس درباره جامعه شناسی مردم مدار بیان کرد: جامعه شناسان مردم مدار تلاش می کنند ظرفیت های دانش، بینش و روش جامعه شناسی را به گروه هایی از مردم آموزش دهند به طوری که این گروه ها به کنشگران فعالی تبدیل شوند که محیط خود را جست وجو کنند و برای بهبود مسائل زندگی خود مشارکت داشته باشند.

کلیدواژه این نوع از جامعه شناسی مشارکت در همه ابعاد است.

در نتیجه ی فعالیت های انجام شده در این حوزه، مطالب قابل فهم عمومی تولید می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سیامک زند رضوی در نشست آنلاین انجمن ترویج علم ایران که شامگاه 25 آبان (یکشنبه) برگزار شد، با بیان این که دانش جامعه شناسی در ایران 80 سال است که معرفی و عمومی شده است، گفت: مایکل بوروی جامعه شناسی را به چهار دسته تقسیم می کند؛ جامعه شناسی حرفه ای، جامعه شناسی انتقادی، جامعه شناسی سیاستگذار و جامعه شناسی مردم مدار.

وی افزود: جامعه شناسی حرفه ای همان جامعه شناسی ای است که توسط دکتر صدیقی به ایران آورده شد و مخاطب آن دانشجویان و همکارا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبدیل گروه های مختلف مردم به کنشگرانی فعال با جامعه شناسی مردم مدار

تبدیل گروه های مختلف مردم به کنشگرانی فعال با جامعه شناسی مردم مدار