مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 آبان 1399 ساعت 05:202020-11-16اقتصادي

تقویت دیپلماسی اقتصادی با رویکرد تغییر سیاست داخلی و خارجی


امروزه دیپلماسی اقتصادی به عنوان یک ابزار کارآمد، نوین و قدرتمند دولت ها برای کُنش در فضای بین المللی و دستیابی به موقعیت بهتر در اقتصاد جهانی به شمار می رود.

- ایسنا/همدان امروزه دیپلماسی اقتصادی به عنوان یک ابزار کارآمد، نوین و قدرتمند دولت ها برای کُنش در فضای بین المللی و دستیابی به موقعیت بهتر در اقتصاد جهانی به شمار می رود.

دیپلماسی اقتصادی در کنار دسترسی به ابزارهای خارجی برای کسب و کارهای ملی، به دنبال جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی و اثرگذاری بر روی قوانین بین المللی در راستای پیشبرد منافع ملی است.

دیپلماسی اقتصادی در موارد سیاسی شامل مفاهیمی همچون تحریم ها و مجازات ها به منظور تحت فشار قرار دادن کشورها و یا کمک های توسعه ای و حمایت های اقتصادی برای یارگیری در صحنه بین المللی نیز تعریف می شود.

امروزه مؤلفه اساسی در تعیین کارآمدی دولت ها و قدرتمندی کشورها توسعه اقتصادی است، از این رو کسب قدرت اقتصادی از طریق فتح بازارهای جهانی به دغدغه اصلی دولت ها تبدیل شده است، در چنین شرایطی باید در نظر داشت که دستیابی به توانمندی اقتصادی و به تبع آن تحقق توسعه اقتصادی جزء در سایه تعامل مؤثر و سازنده با اقتصاد جهانی به دست نخواهد آمد بنابراین ضروری است دولت ها برای کسب موقعیت بهتر در سطح اقتصاد جهانی سلسله ای از الزامات را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقویت دیپلماسی اقتصادی با رویکرد تغییر سیاست داخلی و خارجی

تقویت دیپلماسی اقتصادی با رویکرد تغییر سیاست داخلی و خارجی