مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 آبان 1399 ساعت 05:202020-11-16اجتماعي

هزار و 400 آهو در دشت سهرین زیست می کنند


مدیرکل محیط زیست استان زنجان، با بیان اینکه منطقه حفاظت شده سهرین بیش از 35 هزار هکتار مساحت دارد، گفت: براساس سرشماری هزار و 400 آهو در این دشت زیست می کنند.

- حسین آبسالان در گفتگو با خبرنگار مهر ، از وجود بیش از هزار و500 راس آهو در دشت سهرین و منطقه شکار ممنوع فیله خاصه خبر داد وگفت: هرسال یک بار سرشماری آهوان انجام می شود.

وی با بیان اینکه منطقه حفاظت شده سهرین بیش از 35 هزار هکتار مساحت دارد، اظهار کرد: براساس سرشماری سال 98 حدود هزار و 400 اهو در این دشت زیست می کنند.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان، با بیان اینکه در استان زنجان سه منطقه تحت مدیریت حفاظت شده وجود دارد، اظهار کرد: منطقه سرخ آباد 120 هزار هکتار، انگوران 92 هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش انگوران 29 هزار هکتار و درمجموع 244 هزار هکتار از استان بیش از 11 درصد مناطق استان زنجان را پوشش قرار داده است.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان، گفت: طرح سرشماری آهوان دشت سهرین و منطقه فیله خاصه با 20 کارشناس امروز به پایان می رسد و سرشماری آهوان همه ساله در دو نوبت انجام می شود و هدف از اجرای طرح سرماری کنترل جمعیت آهوان است.

آبسالان تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تا اواخر مهرماه سالجاری تعداد 91 تخلف در حوزه محیط زیست طبیعی دراستان رخ داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزار و 400 آهو در دشت سهرین زیست می کنند

هزار و 400 آهو در دشت سهرین زیست می کنند