مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 آبان 1399 ساعت 07:302020-11-16اجتماعي

آخرین وضعیت دریاچه ارومیه/رهاسازی حق آبه دریاچه از آذر ماه


مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه ضمن اشاره به آخرین وضعیت این دریاچه گفت: از آذرماه تمامی سردهنه های حوضه آبریز دریاچه ارومیه بسته می شود تا حق آبه زیست محیطی آن به پیکره دریاچه برسد.

- مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه ضمن اشاره به آخرین وضعیت این دریاچه گفت: از آذرماه تمامی سردهنه های حوضه آبریز دریاچه ارومیه بسته می شود تا حق آبه زیست محیطی آن به پیکره دریاچه برسد.

فرهاد سرخوش در گفت و گو با ایسنا درباره آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار کرد: درحال حاضر سطح تراز دریاچه ارومیه 1271.

20 است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته سه سانتیمتر کمتر است همچنین بر اساس آخرین گزارش ها وسعت دریاچه ارومیه 2750 کیلومتر مربع و حجم آب آن سه میلیارد و 160 میلیون مترمکعب برآورد شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از آذر ماه تمام سردهنه های حوضه آبریز اعم از سدها و رودخانه های منتهی به دریاچه بسته می شوند تا حق آبه زیست محیطی دریاچه به پیکره آن برسد، تصریح کرد: از این رو از آذر ماه امسال تا اردیبهشت ماه سال آینده از سدها و رودخانه ها به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی آب خواهیم داشت.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه نامه نگاری ها برای رهاسازی آب از چند روز آینده صورت گرفته است، گفت: کارگروهی برای مشخص کردن منابع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین وضعیت دریاچه ارومیه/رهاسازی حق آبه دریاچه از آذر ماه

آخرین وضعیت دریاچه ارومیه/رهاسازی حق آبه دریاچه از آذر ماه