مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 آبان 1399 ساعت 09:102020-11-16فرهنگي

حمام تاریخی کبودراهنگ «انباری» شد!


«حمام اعظم» به عنوان یکی از آثار مهم تاریخی کبودراهنگ در حال حاضر به روی علاقه مندان بسته است و جالب آنکه به جای تبدیل به موزه، انباری شده است.

- خبرگزاری فارس _ همدان، حمام تاریخی شهر کبودراهنگ در گذشته توسط 35 نفر از مالکین ساخته شده و این مالکین نسبت به مبلغی که هزینه کردند در مالکیت اعیانی سهم دارند.

از آن زمان هیات امنای مسجد نو(اعظم کنونی) به عنوان متولی و ناظر حمام بوده و تاکنون این وضعیت ادامه داشته است که اسامی مالکین در اداره میراث فرهنگی موجود است.

میراث فرهنگی به منظور حفاظت بناهای تاریخی شهرستان در سال 1390 اقدام به مرمت حمام تاریخی شهر کبودراهنگ کرد و بعد از آن چندین بار درصدد تحویل این مکان برای ایجاد موزه مردم شناسی بود که متاسفانه هیات امنا گامی برای تحویل حمام تاریخی برنداشت.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کبودراهنگ در این خصوص اظهار کرد: برای تبدیل این حمام به موزه مردم شناسی مالکان و هیات امنای آن موافقت نکردند به طوری که در تاریخ دوم اسفندماه سال 1395 با تهیه صورتجلسه ای عنوان کردند با واگذاری حمام به میراث فرهنگی برای موزه مردم شناسی هیچگونه موافقتی نبوده و نخواهد شد.

مهدی غلامی ادامه داد: در حال حاضر حمام به دو قسمت تقسیم شده، قسمتی به باشگاه ورزشی باستانی تبدیل و با مدیریت هیات امناء است و قس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمام تاریخی کبودراهنگ «انباری» شد!

حمام تاریخی کبودراهنگ «انباری» شد!