مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 آبان 1399 ساعت 11:202020-11-16اقتصادي

کشورهای چین، ترکمنستان و قزاقستان به راه آهن ایران متصل می شوند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، عباس خطیبی امروز در نشست خبری اظهار داشت: یکی از اهداف وزارت راه و شهرسازی در بخش توسعه ریلی کشور اتصال راه آهن و شبکه ریلی به کشور های همسایه است.

- معاون ساخت و توسعه راه آهن گفت: راه آهن خواف ـ هرات در 4 قطعه اجرا و تکمیل شد که قطعه یک تا سه توسط ایران ساخته شد و قطعه سه که در خاک افغانستان بود از محل کمک های ایران به افغانستان تأمین مالی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو ، عباس خطیبی امروز در نشست خبری اظهار داشت: یکی از اهداف وزارت راه و شهرسازی در بخش توسعه ریلی کشور اتصال راه آهن و شبکه ریلی به کشور های همسایه است.

وی افزود: در حال حاضر یکی از کریدور هایی که در شبکه ریلی مورد توجه است، کریدور ترانزیتی شرق ـ غرب است، راه آهن خواف ـ هرات به طول 220 کیلومتر تا شهر هرات افغانستان در قالب 4 قطعه اجرا می شود که حلقه مفقوده این کریدور بود.

3 قطعه آن توسط کشور ایران و وزارت راه و قطعه چهارم توسط افغانستان ساخته می شود.

معاون ساخت و توسعه راه آهن اظهار داشت: دو قطعه اول به طول 77 کیلومتر در خاک ایران ساخته شد، قطعه سوم به طول 63 کیلومتر توسط ایران در خاک افغانستان ساخته شد، همچنین ایستگاه روزنک نیز در انتهای قطعه سوم توسط ایران تکمیل شد و قطعه چهارم به طول 80 کیلومتر توسط طرف افغانستانی تک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشورهای چین، ترکمنستان و قزاقستان به راه آهن ایران متصل می شوند

کشورهای چین، ترکمنستان و قزاقستان به راه آهن ایران متصل می شوند