مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 آبان 1399 ساعت 12:202020-11-16اقتصادي

اجرای طرح هوشمندسازی پایش مزارع برنج


طرح هوشمندسازی پایش مزارع برنج از سوی یکی از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد فناوری دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به مرحله اجرا رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رشد و توسعه روزافزون فناوری و نقش آن در هوشمندسازی در همه جوانب زندگی بشری موجب شده تا کشاورزی هوشمند به عنوان راهکار مناسب برای افزایش محصول و کاهش اثرات مخرب کشاورزی بر محیط زیست مطرح شود.

با توجه به ماهیت سنتی کشاورزی در کشور ما، هنوز این امر به طور جدی مورد توجه قرار نگرفته و در نتیجه عدم استفاده از کشاورزی نوین، هر ساله شاهد هدر رفت منابع با ارزش و آسیب های جدی به محیط زیست هستیم.

در حالی که در کشورهای پیشرو در کشاورزی دقیق، طرح های متعددی برای استفاده از امکانات فناوری های نوین در کشاورزی در حال بهره برداری هستند.

روش های سنتی جمع آوری اطلاعات مربوط به مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی مبتنی بر پایش زمینی و محلی مزارع بسیار زمانبر و کند بوده و امکان دسترسی به اطلاعات موردنیاز در زمان لازم وجود ندارد.

در این طرح دانش فنی هوشمندسازی کشاورزی بومی سازی شده و با استفاده از فناوری های نوین مانند تلفن های هوشمند، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی پایش دقیق اراضی زیر کشت محصولات در زمان کوتاهی میسر شد و پایش محصولات کشاورزی مختلف با توجه به نیاز مشتری انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح هوشمندسازی پایش مزارع برنج

اجرای طرح هوشمندسازی پایش مزارع برنج