مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 آبان 1399 ساعت 13:002020-11-16حوادث

وقتی مرگ هم مانع فداکاری نمی شود/ نجات جان چند بیمار با اهدای اعضای مرد خلخالی


مسؤول شناسایی بیماران مرگ مغزی واحد اهدای عضو اردبیل گفت: هفتمین اهدای عضو طی سال 99 در استان اردبیل، بامداد امروز جهت برداشت و اهدای عضو به تهران اعزام شد.

- معصومه نجفی زارع بعدازظهر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: بامداد امروز هفتمین اهدای عضو استان اردبیل در سال 99 از یک بیمار مرگ مغزی، جهت برداشت و اهدای عضو به تهران اعزام شد.

  وی افزود : مرحوم خداداد حسینی 51 ساله اهل یکی از روستاهای شهرستان خلخال که به دنبال خون ریزی مغزی، از خلخال به بیمارستان فاطمی اردبیل منتقل شد که با تلاش پزشکان متخصص تخلیه خون از جمجمه با موفقیت انجام شد ولی متاسفانه چند ساعت پس از عمل جراحی، وضعیت بالینی بیمار بحرانی شد.

مسؤول شناسایی بیماران مرگ مغزی واحد اهدای عضو اردبیل تصریح کرد: با پدیدار شدن علایم مرگ مغزی در بیمار، این علایم توسط پزشکان متخصص بیمارستان و پزشکی قانونی استان تایید شد.

نجفی زارع بیان کرد: طبق پروتکل های موجود به دلیل شیوع کرونا ، از بیمار تست PCR اخذ شد که خوشبختانه منفی بود و در طول یک روز خانواده فداکار مرحوم حسینی رضایت به اهدای عضو دادند و با توجه به گذشت بیش از یک روز از تست PCR اولیه، مجددا این تست انجام شد که در مرحله دوم هم این تست منفی بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی مرگ هم مانع فداکاری نمی شود/ نجات جان چند بیمار با اهدای اعضای مرد خلخالی

وقتی مرگ هم مانع فداکاری نمی شود/ نجات جان چند بیمار با اهدای اعضای مرد خلخالی