مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 آبان 1399 ساعت 13:202020-11-16بين الملل

نماینده عراقی: رهبران کُرد نقش ایران در دفاع از حاکمیت اربیل را فراموش نکنند


نماینده عراقی با انتقاد از اظهارات برخی رهبران کُرد علیه ایران، نقش این کشور در حمایت از حاکمیت بغداد و اربیل در مقابل حمله داعش را یاد آور شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عالیه نصیف نماینده پارلمان عراق در واکنش به ادعاهای برخی رهبران احزاب سیاسی کُرد در خصوص نقش ایران در ممانعت از پرداخت حقوق کارمندان منطقه کردستان گفت که این اظهارات نادرست است و تهران از مهمترین مدافعان و حامیان حاکمیت بغداد و اربیل در جریان حوادث سال 2014 بود.

وی در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه توضیح داد: سخن گفتن از نقش ایران در عدم تصویب بند قانونی مربوط به تخصیص مبالغی برای منطقه کردستان در چارچوب قانون استقراض دولت نادرست و بی اساس است.

این نماینده عراقی افزود: گویا رهبران کُرد نقش مهم ایران در دفاع از حاکمیت و امنیت اربیل طی حمله گروه تروریستی داعش در سال 2014 خود را فراموش کرده اند.

رهبران رده اول عراق از درج بندی مربوط به تخصیص مبالغی به منطقه کردستان حمایت می کردند اما این اجماع و توافق پارلمانی بود که درج این ماده بدون درنظر گرفتن شیوه های شفاف بغداد در قبال پولهای اختصاص یافته به اربیل را به شکست کشاند.

تصویب لایحه استقراض دولت عراق بدون در نظر گرفتن سهمی مشخص برای اقلیم کردستان اعتراض مقامات این اقلیم را به همراه دارد به خص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماینده عراقی: رهبران کُرد نقش ایران در دفاع از حاکمیت اربیل را فراموش نکنند

نماینده عراقی: رهبران کُرد نقش ایران در دفاع از حاکمیت اربیل را فراموش نکنند