مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 آبان 1399 ساعت 15:252020-11-16فرهنگي

«بومی سرایان» پاسداران گویش محلی مناطق هرمزگان


آنچه در طول سالها فعالیت در جامعه هنری ادبی هرمزگان و در انجمن های ادبی در محضر اساتید بزرگ و اهل فن آموخته ایم در طول سالیان متمادی از فرهنگ و ادب و هنر هرمزگان غنی از شعر و موسیقی آهنگی دلنواز است با شاعرانی که بذر محبت و دوستی و عشق و علاقه به زادگاهشان و وطن را می پراکنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، حمید رضا مرادی از فعالان اجتماعی و فرهنگی هرمزگان در یادداشتی با تجلیل از نقش بومی سرایان محلی در هرمزگان به بیان نقش و نام آنان در این عرصه پرداخته است.

در هفته کتاب و کتابخوانی فرصتی حاصل شد تا در ایام کرونا یی و به بهانه انتشار چند اثر بومی سروده از بومی سرایان هرمزگان در خصوص اهمیت حفظ و حراست گویش های بومی مناطق هرمزگان در قالب شعر نگاهی هر چند گذرا بیندازیم.

آنچه در طول سالها فعالیت در جامعه هنری ادبی هرمزگان و در انجمن های ادبی در محضر اساتید بزرگ و اهل فن آموخته ایم در طول سالیان متمادی از فرهنگ و ادب و هنر هرمزگان غنی از شعر و موسیقی آهنگی دلنواز است با شاعرانی که بذر محبت و دوستی و عشق و علاقه به زادگاهشان و وطن را می پراکنند اما در این سالها شاعرانی بوده و هستند که پاسداشت زبان مادریشان و گویش منطقه شان دغدغه همراه روز و شب آنها بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«بومی سرایان» پاسداران گویش محلی مناطق هرمزگان

«بومی سرایان» پاسداران گویش محلی مناطق هرمزگان