مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 آبان 1399 ساعت 17:002020-11-16اجتماعي

کشف 2 تابوت سفالی در محوطه باستانی جوبجی رامهرمز


در جدیدترین فصل کاوش در محوطه تاریخی جوبجی رامهرمز 2 تابوت سفالی در این منطقه کشف شد و این تابوت ها به منظور مطالعات اولیه و حفاظت های لازم به پایگاه میراث جهانی هفت تپه انتقال یافتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برپایه اعلام اداره کل میراث فرهنگی خوزستان، عاطفه رشنویی، مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه با اعلام این خبر افزود: فصل دوم عملیات نجات بخشی محوطه باستانی جوبجی به سرپرستی میثم حسین زاده از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از ابتدای پاییز سال جاری آغاز که کاوش های فصل اخیر در این محوطه تاریخی منجر به نمایان شدن دو تابوت سفالی شد.

وی ادامه داد: باتوجه به فراهم بودن شرایط انجام آزمایش های اولیه در مجموعه میراث جهانی و موزه هفت تپه، بنا بر درخواست سرپرست تیم کاوش، گروه باستان شناسی پایگاه به سرپرستی مهدی عالی پور به محل کاوش اعزام شدند و پس از انجام عملیات نجات بخشی در محوطه، دو تابوت سفالی با رعایت استاندارهای حفاظتی لازم برای انجام مطالعات اولیه، مرمت و حفاظت های لازم، به موزه هفت تپه منتقل شدند.

در این خصوص مهدی عالی پور، سرپرست تیم نجات بخشی و حفاظت تابوت ها، نیز بیان کرد: از ابتدای این کاوش نجات بخشی تنها یک تابوت نمایان شده بود که پس از استقرار تیم و انجام اقدامات اولیه مطالعه و حفاظت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف 2 تابوت سفالی در محوطه باستانی جوبجی رامهرمز

کشف 2 تابوت سفالی در محوطه باستانی جوبجی رامهرمز