مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 آبان 1399 ساعت 04:552020-11-17سياسي

پایان مهلت دوره آزمایشی و ضرورت های تسریع در بررسی لایحه قانون شوراهای حل اختلاف


در جلسه روز یکشنبه هیات وزیران که به ریاست رییس جمهور برگزار شد و لایحه شورا های حل اختلاف را با توجه به اتمام مهلت اجرای آزمایشی قانون شورا های حل اختلاف و ضرورت دائمی نمودن آن و نیز به منظور ارتقای جایگاه فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات .

- در جلسه روز یکشنبه هیات وزیران که به ریاست رییس جمهور برگزار شد و لایحه شورا‌های حل اختلاف را با توجه به اتمام مهلت اجرای آزمایشی قانون شورا‌های حل اختلاف و ضرورت دائمی نمودن آن و نیز به منظور ارتقای جایگاه فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات و رفع نواقص و خلأ‌های قانونی موجود، لایحه شورا‌های حل اختلاف را به تصویب رساند تا جهت سیر مراحل نهایی، به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

لایحه مذکور شامل در پنج فصل و (47) ماده، به بررسی ساختار و تشکیلات شورا‌های حل اختلاف، حدود صلاحیت شوراها، ترتیب رسیدگی در شورا، ترتیب رسیدگی به تخلفات اعضای شورا و سایر مقررات مربوط می‌پردازد.

به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» حل اختلاف به کمک معتمدان و ریش‎سفیدان از دیرباز در میان مردم رایج بوده و در اسلام نیز توصیه شده است.

شورای حل اختلاف امروزی نیز بر همین پایه و اساس در جامعه نقش ایفا می‌کند و فلسفه اولیه رسیدگی به شکایت در شورای حل اختلاف نیز، همان صلح و سازش و حل و فصل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان مهلت دوره آزمایشی و ضرورت های تسریع در بررسی لایحه قانون شوراهای حل اختلاف

پایان مهلت دوره آزمایشی و ضرورت های تسریع در بررسی لایحه قانون شوراهای حل اختلاف