مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 آبان 1399 ساعت 05:252020-11-17بين الملل

وضعیت قرمز ذخایر خونی و ترسی که دامن گیر بیماران تالاسمی شده است


قبل از پاندمی کووید19، بیماران تالاسمی درد تزریق خون را تحمل می کردند، اما دلشان به دونرها یا همان اهداکنندگان خون گرم بود، تا اینکه همه گیری کووید19 پایگاه های اهدای خون را هم خلوت کرد و ترس نرسیدن خون به تالاسمی ها به دل این بیماران انداخت.

- ایسنا/آذربایجان شرقی قبل از پاندمی کووید19، بیماران تالاسمی درد تزریق خون را تحمل می کردند، اما دلشان به دونرها یا همان اهداکنندگان خون گرم بود، تا اینکه همه گیری کووید19 پایگاه های اهدای خون را هم خلوت کرد و ترس نرسیدن خون به تالاسمی ها به دل این بیماران انداخت.

اخبار مرتبط با کاهش ذخایر خونی به دنبال کاهش اهدای خون از اواخر اسفند ماه در حال منتشر شدن بوده و شروع فصل سرما و شیوع کووید19 نیز به این بحران دامن زده است، به طوریکه با شروع پاندمی کرونا در ایران از اواخر سال گذشته، میزان اهدای خون روندی نزولی پیدا کرده است.

آمار اهدای خون طی هشت ماه گذشته به طور میانگین حدود 20 درصد کاهش یافته است، با وجود اینکه کاهش میزان مراجعه هنوز به مرحله بحران نرسیده است، اما مسئولان سازمان انتقال خون می گویند ذخایر استراتژیک باید به میزان مشخصی حفظ شود.

ذخایر خونی برای نجات جان بیماران نیازمند مانند مبتلایان به تالاسمی، بیماران تصادفی و نیازمند به عمل جراحی و مصدومان سوختگی استفاده می شود، اما نف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت قرمز ذخایر خونی و ترسی که دامن گیر بیماران تالاسمی شده است

وضعیت قرمز ذخایر خونی و ترسی که دامن گیر بیماران تالاسمی شده است