مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 آبان 1399 ساعت 06:302020-11-17پزشكي

بیماری هایی که با خون بند ناف درمان شده اند


یک متخصص پزشکی اجتماعی و طب پیشگیری به تشریح بیماری هایی که با خون بند ناف درمان شده اند، پرداخت.

- ایسنا/آذربایجان شرقی یک متخصص پزشکی اجتماعی و طب پیشگیری به تشریح بیماری هایی که با خون بند ناف درمان شده اند، پرداخت.

دکتر الهه بایبوردی در گفت وگو با ایسنا با ارایه ی توضیحاتی در خصوص سلول های بنیادی خون بندناف، گفت: خون بندناف خونی است که پس از تولد در بندناف و جفت باقیمانده و دور ریخته می شود، این خون غنی از سلول های بنیادی است.

وی ادامه داد: سلول های بنیادی خون بند ناف همانند سلول های بنیادی خون ساز مغز استخوان شامل سلول های قرمز که اکسیژن را به تمام بدن حمل می کنند، سلول های سفید که در سیستم ایمنی فعالانه شرکت دارند و پلاکت ها که به انعقاد خون کمک می کنند و قادر به ساخت انواع سلول های دیگر و ترمیم و نگهداری سلول ها در هنگام جراحت هستند، است.

وی با اشاره به کاربرد سلول های بنیادی، بیان کرد: آمار منتشر شده نشان می دهد که همه ساله حدود 30000 بیمار با بیماری هایی که با پیوند سلول های بنیادی مغز استخوان، قابل درمان هستند، شناسایی می شوند و حدود 75 درصد این بیماران قادر به یافتن یک داوطلب مناسب برای اهداء مغز استخوان، نیستند، از سوی دیگر جست وجوی مراکز ثبت اهدا کنندگان مغز استخوان زمان بسیاری به خود اختصاص می دهد، به این ترتیب ذخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری هایی که با خون بند ناف درمان شده اند

بیماری هایی که با خون بند ناف درمان شده اند