مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 آبان 1399 ساعت 06:352020-11-17اقتصادي

ماجرای قطع درختان جنگلی در شمال کشور چیست؟


در پی انتشار اخباری مبنی بر قطع درختان جنگلی در اراضی جلگه‌ای شمال کشور، معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: سازمان جنگل‌ها به‌دنبال بهره‌برداری از عرصه‌هایی است که در آن‌ها زارعت چوب انجام داده است.

عباسعلی نوبخت در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: براساس قانون برنامه ششم توسعه کشور دولت مکلف شده است که تسهیلات لازم را برای توسعه زراعت چوب و واردات مواد اولیه صنایع چوبی در اختیار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار دهد.

از سوی دیگر براساس همین قانون، بهره‌برداری از جنگل‌های شمال ممنوع شده است و اکنون باتوجه به شرایط تحریم در کشور باید بتوانیم پاسخگوی نیاز صنایع چوبی باشیم.

وی ادامه داد: از سال‌های گذشته تاکنون چه در اراضی ملی - که قابلیت زراعت چوب در آن‌ها وجود دارد - و چه در مستثنیات مردم زارعت چوب انجام شده است همچنین سازمان جنگل‌ها موظف است که در سطحی حدود 75 هزار هکتار عملیات زارعت چوب را انجام دهد.

از این‌رو موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع، مطالعاتی را در کل کشور انجام داده و سطوحی را که پتانسیل زراعت چوب دارند، مشخص کرده است.

نوبخت در ادامه با اشاره به اینکه در برخی اراضی کنار جلگه‌ای استان گیلان نیز از سال‌های گذشته تاکنون زراعت چوب با استفاده از گونه‌های مختلف ازجمل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای قطع درختان جنگلی در شمال کشور چیست؟

ماجرای قطع درختان جنگلی در شمال کشور چیست؟