مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 آبان 1399 ساعت 06:352020-11-17سياسي

ماجرای یک نامه


«گورباچف در کمال ادب گوش می داد و تنها در دو جای پیام، رنگ چهره اش تغییر کرد و صورتش سرخ شد که یک مورد آن در قسمتی از پیام بود که امام می فرماید: - گورباچف در کمال ادب گوش می داد و تنها در دو جای پیام، رنگ چهره اش تغییر کرد و صورتش سرخ شد که یک مورد آن در قسمتی از پیام بود که امام می فرماید: دیگر کمونیسم را باید در موزه های تاریخی جهان بنگریم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه ایران نوشت: 11 دی 1367 (اولین روز سال میلادی 1989) هیأتی از ایران با حضور آیت الله عبدالله جوادی آملی، محمدجواد لاریجانی و مرضیه حدیدچی دباغ به نمایندگی از امام خمینی به مسکو سفر کردند تا نامه ای که امام خطاب به میخاییل گورباچف آخرین دبیر کل حزب کمونیست شوروی نوشته بود، به او تحویل بدهند.

نامه ای تاریخی که در آن امام خمینی فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی را پیش بینی کرده بود.

این نامه در شرایطی از سوی امام نوشته شد که اتحاد جماهیر شوروی همچنان یکی از قدرت های برتر جهان بود و جنگ سرد هنوز ادامه داشت.

در بخشی از متن نامه امام آمده است: .

جناب آقای گورباچف، برای همه روشن است که از این پس کمونیسم را باید در موزه های تاریخ سیاسی جهان جست وجو کرد؛ چرا که مارکسیسم جوابگوی هیچ نیازی از نیازهای واقعی انسان نیست؛ چرا که مکتبی است مادی و با مادیت نمی توان بشریت را از بحران عدم اعتقاد به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای یک نامه

ماجرای یک نامه