مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 آبان 1399 ساعت 07:352020-11-17سياسي

معرفی سومین رییس جمهور پرو در عرض یک هفته


کنگره پرو روز دوشنبه فرانسیسکو ساگاستی ، قانون گذار را در تلاش برای جلوگیری از بحران شدید سیاسی به دنبال اعتراضات خشمگین و برکناری دو رییس جمهور طی هفته گذشته، - کنگره پرو روز دوشنبه "فرانسیسکو ساگاستی"، قانون گذار را در تلاش برای جلوگیری از بحران شدید سیاسی به دنبال اعتراضات خشمگین و برکناری دو رییس جمهور طی هفته گذشته، به عنوان رییس جمهور موقت این کشور انتخاب کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از رویترز، ساگاستی، 76 ساله از حزب مرکزگرای مورادو آرای کافی برای ریاست کنگره را به دست آورد، که به این معنی است که به طور قانونی ریاست جمهوری پرو را پیش از انتخابات ملی که قرار است در آوریل برگزار شود، بر عهده می گیرد.

به دنبال استعفای مانوئل مرینو ، رییس جمهور موقت پرو در روز یکشنبه که 5 روز پس از سوگند یاد کردن خود و اخراج مارتین ویزکارا اتفاق افتاد، ساگاستی سومین رییس جمهور پرو در عرض یک هفته خواهد بود.

برکناری ویزکارا که در نزد بسیاری از پرویی ها محبوب بود اما به خاطر اصرار به انجام اقدامات ضدفساد و تلاش ها برای مقابله با مصونیت پارلمانی، موجب خشم قانون گذاران شده بود، به روزها اعتراض و کشته شدن دو نفر انجامید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی سومین رییس جمهور پرو در عرض یک هفته

معرفی سومین رییس جمهور پرو در عرض یک هفته