مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 آبان 1399 ساعت 07:552020-11-17سياسي

هما کاتوزیان؛ مختلف الاضلاعی با نظریه «جامعه کلنگی»


او پژوهش گری است که اگرچه دکتری اقتصاد دارد اما درباره تاریخ و ادبیات تحقیق کرده و نوشته و یک نظریه مشهور جامعه شناسی هم به نام اوست: ایران، جامعه کوتاه مدت یا جامعه کلنگی.

- او پژوهش گری است که اگرچه دکتری اقتصاد دارد اما درباره تاریخ و ادبیات تحقیق کرده و نوشته و یک نظریه مشهور جامعه شناسی هم به نام اوست: ایران، جامعه کوتاه مدت یا جامعه کلنگی.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهرداد خدیر در عصر ایران نوشت: 26 آبان زادروز دکتر محمدعلی همایون کاتوزیان، تاریخ نگار، اقتصاددان، کاوش گرِ علوم سیاسی و منتقد و صاحب نظر ادبی است.

او که در ایران به همایون کاتوزیان و در محافل علمی دانشگاهی خارج از کشور به هما کاتوزیان شهرت دارد بیش از هر موضوع دیگر با نظریه ایران؛ جامعه کوتاه مدت یا به زبان ساده تر و رسانه ای تر جامعه کلنگی شناخته می شود.

آقای کاتوزیان متولد سال 1321 خورشیدی است.

مراد از نظریه جامعه کوتاه مدت یا جامعه کلنگی این است که در ایران بر خلاف جوامع درازمدت اروپا عمر تغییرات کوتاه بوده است.

منظور او از اطلاق این عنوان اشاره به نبودِ ثبات و استمرار در موقعیت اقشار و طبقات اجتماعی و حیات سیاسی و اجتماعی ساکنان جامعه ایرانی در عرصه تاریخی و ساختارهای حاکم در آن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هما کاتوزیان؛ مختلف الاضلاعی با نظریه «جامعه کلنگی»

هما کاتوزیان؛ مختلف الاضلاعی با نظریه «جامعه کلنگی»