مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 آبان 1399 ساعت 08:252020-11-17اقتصادي

رشته چلنگری و مسگری در اراک احیا شد


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از احیای مجدد کارگاه چلنگری و مس گری سنتی در منزل قنبری اراک خبر داد.

- ایسنا/مرکزی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از احیای مجدد کارگاه چلنگری و مس گری سنتی در منزل قنبری اراک خبر داد.

براساس اعلام روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‎دستی استان مرکزی، قاسم کاظمی بیان کرد: تجهیز و احیا کارگاه مس گری سنتی با حمایت و پشتیبانی معاونت صنایع دستی در منزل قنبری انجام شد.

وی افزود: خانه صنایع دستی، کارگاه و فروشگاه دائمی با هدف عرضه محصولات کیفی در اراک ایجاد شده و بنای این فروشگاه که به خانه قنبری شهرت دارد، توسط اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی مرمت و بازسازی و با کاربری کارگاه تولید و عرضه صنایع دستی با وسعت 300 مترمربع با زیربنای 200 متر و 9 غرفه به هنرمندان واگذار شده است.

کاظمی با تاکید بر اینکه با تلاش های صورت گرفته، خانه صنایع دستی شهرستان اراک مجددا راه اندازی شده و به زودی شاهد احیای بسیاری از رشته های منسوخ شده خواهیم بود، گفت: رشته چلنگری بیشتر در زندگی گذشته و روستایی کاربرد داشته و هدف از راه اندازی مجدد این رشته، کاربردی کردن آن در زندگی شهری و آموزش و آشنایی نسل جدید با این رشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشته چلنگری و مسگری در اراک احیا شد

رشته چلنگری و مسگری در اراک احیا شد