مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 آبان 1399 ساعت 08:502020-11-17اقتصادي

آشنایی کم خانواده های خراسان شمالی با فواید طلایی خون بند ناف نوزاد


مسئول نمایندگی خون بندناف رویان در خراسان شمالی از افزایش ذخیره سازی خون بند ناف در سال جاری در استان خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی مسئول نمایندگی خون بندناف رویان در خراسان شمالی از افزایش ذخیره سازی خون بند ناف در سال جاری در استان خبر داد.

هما یزدی زاده، در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه تاکنون 400 نفر در استان برای ذخیره سازی خون بندناف اقدام کرده اند، اظهار کرد: امکان استفاده از نمونه بندناف برای خواهر و برادر بین صفر تا 25 درصد و برای پدر و مادر بین صفر تا 50 درصد است.

وی با اشاره به اینکه از بین افرادی که زایمان می کنند، بین یک تا دو درصد ذخیره سازی خون بند ناف را انجام می دهند، تصریح کرد: استقبال اندک خانواده ها از ذخیره سازی خون بند ناف به دلیل عدم آگاهی داشتن از فواید این ذخیره سازی و مشکلات مالی است.

مسئول نمایندگی خون بندناف رویان در خراسان شمالی با بیان اینکه هر ساله بیش از دو هزار بیمار نیازمند پیوند هستند، تأکید کرد: ذخیره سازی خون بندناف در خراسان شمالی با توجه به ظرفیتی که در استان موجود است باید افزایش پیدا کند و این موضوع نیازمند اطلاع رسانی مناسب در جامعه است.

یزدی زاده ادامه داد: پیدا کردن نمونه مناسب و منطبق با بیمار، تعداد سلول های مورد نیاز و وجود تخت های بستری، از جمله مواردی است که برای انجام پیون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آشنایی کم خانواده های خراسان شمالی با فواید طلایی خون بند ناف نوزاد

آشنایی کم خانواده های خراسان شمالی با فواید طلایی خون بند ناف نوزاد