مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 آبان 1399 ساعت 12:052020-11-17پزشكي

زباله ای سرشار از حیات


مدیر کیفیت شرکت فناوری بن یاخته های رویانپژوهشگاه رویان را بزرگترین ذخیره بانک خون بندناف نمونه در خاورمیانه معرفی کرد و گفت: در این پژوهشگاه 137 هزار مورد خون بند ناف ذخیره شده است.

- اشکان مزدگیر در نشست مطبوعاتی روز سه شنبه 27 آبان که به مناسبت روز جهانی خون بند ناف در مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی البرز برگزار شد، با اشاره کاربردهای متنوع سلول های بنیادی بندناف اظهار کرد: این سلول ها در برخی بیماری ها مثل انواع سرطان های خون، تالاسمی، بیماری های نقص سیستم ایمنی، بیماری با منشا عصبی مثل فلج مغزی و اوتیسم، دیابت نوع یک و پارکینسون که برای درمانشان راه دیگری جز استفاده از سلول های بنیادی موجود در خون بند ناف وجود ندارد استفاده می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی ادامه داد: خون بند ناف وظیفه انتقال اکسیژن و مواد غذایی از جفت به نوزاد را بر عهده دارد و از آنجایی که در دوران جنینی مقادیر بسیار زیادی سلول بنیادی خون ساز نسبت به افراد بالغ وجود دارد به همین جهت از این نمونه خون به عنوان یک ذخیره ارزشمند بیولوژیک یاد می کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که خون بند ناف برای چه کسانی قابل استفاده است، خاطرنشان کرد: هر فردی که از نظر ژنتیکی با صاحب نمونه تطابق داشته باشد می تواند برای درمان بیماری تقاضا داده و از آن نمونه استفاده کند، طبیعتا هر چقد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زباله ای سرشار از حیات

زباله ای سرشار از حیات