مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 آبان 1399 ساعت 12:102020-11-17بين الملل

چه کسی جانشین شیخ دیپلماسی سوریه می شود؟


سه گزینه مهم برای جانشینی ولید المعلم وزیر خارجه کهنه کار سوریه مطرح شده اند که هر کدام از آنها تجربه و مهارت سیاسی زیادی دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، روزنامه رأی الیوم در گزارشی نوشت: درگذشت ولید المعلم وزیر خارجه و شیخ دیپلماسی سوریه در دمشق در بامداد روز دوشنبه ناگهانی و غیرمنتظره بود به ویژه آن که این مرد به رغم آن که از بیماری قلبی رنج می برد اما کارش را تا آخرین ساعت درگذشتش در وزارتخانه انجام می داد.

چند روز پیش در کنفرانس بازگرداندن پناهندگان سوری که در دمشق برگزار شد شرکت کرد و از هیأت های شرکت کننده استقبال کرد و در جلسه افتتاحیه شرکت کرد.

چند روز قبل تر از آن نیز به گفته منابع خاص به روزنامه رأی الیوم نشستی با نمایندگان چندین حزب لبنانی در ساختمان وزارت خارجه سوریه در دمشق برگزار کرد.

غیبت المعلم خلایی در کرسی وزارت خارجه سوریه است و بی تردید جای این مرد و مهارت ها و نبردهای سیاسی و مشارکت اش در رخدادهای مهم در مراحل سخت و پیچیده تاریخ سوریه خالی است .

وی سیاستمداری بود که در مذاکرات سختی که سوریه به منظور پس گرفتن جولان اشغالی سوریه توسط رژیم اشغالگر اسراییل بعد از کنفرانس صلح مادرید در سال 1990 که المعلم سفیر سوریه در ایالات متحده آمریکا و عضو هیأت مذاکره کننده بود انجام داد و نیز در مراحل سخت جنگ در سوریه از سال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه کسی جانشین شیخ دیپلماسی سوریه می شود؟

چه کسی جانشین شیخ دیپلماسی سوریه می شود؟