مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 آبان 1399 ساعت 12:202020-11-17اقتصادي

«آزادسازی واردات خودرو» با صادرات خودرو و قطعات آن؛ طرحی جدید اما پر ابهام!


دوباره زمزمه های آزادسازی واردات خودرو شنیده می شود به تازگی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس طی مصاحبه ای اعلام کرده است که در طرح ساماندهی عرضه و تولید خودرو، - در مرداد ماه سال 1397 بود که رسما صنعت خودروسازی ایران تحریم شد.

با تحریم صنعت خودروسازی ایران، شرکت های خودروسازی خارجی بازار ایران را ترک کردند.

همچنین واردات خودرو به همراه واردات بسیاری از کالاهای دیگر، به دلیل تحریم های گسترده و دلاری ایران و به منظور حفظ تعادل در عرضه و تقاضای بازار ارز، ممنوع اعلام شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی ، تمام این شرایط موجب شد تا عرضه خودرو در بازار رو به کاهش بگذارد و در نتیجه تعادل در بازار خودرو به لحاظ عرضه و تقاضا به نفع تقاضا برهم بخورد و قیمت ها افزایشی شود.

بعد از گذشت دو سال و شش ماه از ممنوعیت واردات خودرو، حالا به منظور به تعادل کشاندن بازار خودرو، مجلسی ها پیشنهاداتی را برای واردات خودرو ارائه داده اند.

روح الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس طی گفتگویی در مورخه 25 آبان ماه 1399 با اشاره به تصویب کلیات طرح ساماندهی تولید و عرضه خودرو، گفت: در طرح ساماندهی عرضه و تولید خودرو، واردات خودرو تحت شرایطی دیده شده است؛ می توان از محل صادرات خودرو و قطعات آن یا صادرات نفت خام یا ارز بدون منشا خودرو وارد کرد که شرایط فنی و کی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«آزادسازی واردات خودرو» با صادرات خودرو و قطعات آن؛ طرحی جدید اما پر ابهام!

«آزادسازی واردات خودرو» با صادرات خودرو و قطعات آن؛ طرحی جدید اما پر ابهام!