تفکر رسانه ای را باید جایگزین مصرف رسانه ای کرداگر ما از سواد رسانه ای صحبت می کنیم سواد رسانه ای مبتنی بر تفکر رسانه ای است. در حقیقت ما دو فضا داریم که متفاوت از هم هستند. - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در سخنانی تصویری در آیین پایانی سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: تفکر رسانه ای مبتنی بر تفکر اجتماعی است و سواد رسانه ای وقتی شکل می گیرد که مصرف کننده رسانه و تولید کننده پیام رسانه ای به حقوق اجتماعی و اخلاق اجتماعی توجه کند. حقوق اجتماعی را هم در تولید، هم در توزیع و هم در مصرف رسانه ای مورد توجه و تعلق خاطر خود قرار دهد؛ بنابراین جوهره سواد رسانه ای تفکر است. سیدعباس صالحی با تاکید بر این مطلب افزود: رسانه در زندگی انسان ها همزاد با زیست اجتماعی بشر است و در طول دوره های مختلف تاریخ زندگی اجتماعی انسان، دوره های مختلفی را در رسانه ها داشته ایم. رسانه های سنتی که تاریخ قدیمی تری دارند مشابه خطابه و کتاب. رسانه های مدرن هم مانند روزنامه ها مطبوعات، رادیو و تلویزیون و … است. رسانه های جدید کاربر محور است وی در عین حال تصریح کرد: اکنون ما در دوره رسانه های عصر جدید هستیم. این دوره جدید یک زیست بوم تازه ای را به زندگی انسان داده است که رسانه های عصر جدید با رسانه های پپیشین تفاوت قابل توجهی داشته و دارد. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |