مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 آبان 1399 ساعت 13:502020-11-17اقتصادي

افزایش ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی تا 8 میلیون تی ای یو


مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با تکمیل و بهره برداری از فاز سوم پایانه کانتینری بندر شهید رجایی ظرفیت کانتینری این بندر تا هشت میلیون تی ای یو افزایش می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد راستاد امروز (سه شنبه) با بیان اینکه ایران دارای پنج هزار و 800 کیلومتر نوار ساحلی است که در طول سواحل 246 میلیون تن ظرفیت بنادر تجاری کشور قرار دارد، گفت: حمل و نقل دریایی فرصت های خوبی برای ایجاد اشتغال و ارزش افزوده فراهم کرده است.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه بنادر تجاری در جنوب و شمال کشور دارای بهترین بناها و روبنای تجهیزات است، افزود: این کیفیت عملیات، بخش حمل و نقل دریایی زنجیره لجستیک را پوشش می دهد.

وی با تاکید بر اینکه از نظر موقعیت جغرافیایی، ایران در شرایطی قرار دارد که می تواند سهم بسیار خوبی از ترانزیت منطقه ای را به خودش اختصاص دهد، گفت: با توسعه بندر چابهار در محور ترانزیت شرق و همچنین در نوار شمالی کشور و ظرفیت های موجود در بخش سواحل شمالی ظرفیت بنادر تجاری به سالانه بیش از 30 میلیون تن رسیده است.

راستاد، بندر انزلی را به عنوان مهم ترین بندر تجاری این بخش دانست که دارای قابلیت های ویژه است، ادامه داد: با شروع بهره بردای عملیات اجرایی تعدادی پروژه در این بندر که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و ساز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی تا 8 میلیون تی ای یو

افزایش ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی تا 8 میلیون تی ای یو