مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 آبان 1399 ساعت 20:102020-11-17پزشكي

کاهش اهدا 10 درصدی اهدای خون در گیلان/شرمنده بانوان رشتی هستیم


مدیرکل انتقال خون گیلان از کاهش اهدای خون در گیلان خبر داد و گفت: طی امسال نسبت به سال گذشته 10 درصد اهدای خون کامل در گیلان کاهش یافته است.

- دکتر بابک پاک دل امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آخرین وضعیت اهدای خون در گیلان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 57 هزار و 436 نفر برای اهدای خون به مراکز اهدا در سراسر استان مراجعه کرده اند که از بین 50 هزار و 37 نفر از مراجعه کنندگان موفق به اهدای خون شده اند.

وی با بیان اینکه طی امسال نسبت به سال گذشته 10 درصد اهدای خون کامل در گیلان کاهش یافته، افزود: علیرغم اهدای خون کامل، گیلانیان در اهدای پلاکت نسبت به سال گذشته 10 درصد بیشتر اهدا داشته اند.

مدیرکل انتقال خون گیلان با اشاره به وضعیت اهدای پلاسما خون بهبودیافتگان بیان کرد: برحسب نیاز بیماران و تجویز پزشک در بیمارستان ها 107 مورد پلاسما تاکنون برای تزریق به بیماران مبتلابه کووید 19 تحویل داده شده است.

وی با اذعان به اینکه مصرف فرآورده های خونی در گیلان در مقایسه با سایر استان ها بالا است، افزود: یکی از دلایل مصرف بالای فراورده ای خونی در گیلان وجود تعداد بالای بیماران تالاسمی در استان است.

مدیرکل انتقال خون گیلان در تشریح مصرف خون موردنیاز بیماران تالاسمی تصریح کرد: 952 بیمار تالاسمی در گیلان وجود دارد که حداقل سه بار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش اهدا 10 درصدی اهدای خون در گیلان/شرمنده بانوان رشتی هستیم

کاهش اهدا 10 درصدی اهدای خون در گیلان/شرمنده بانوان رشتی هستیم