مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 آبان 1399 ساعت 05:352020-11-18سياسي

سناریوهای تامین منابع بودجه 1400/ صادرات نفت جای خود را به اوراق سلف نفتی می دهد


بررسی سناریوهای تامین منابع لایحه بودجه سال 1400 نشان می د هد دولت قصد دارد بخش اعظم درآمدهای نفتی را از محل پیش فروش قطعی یا همان اوراق سلف نفتی پیش بینی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شمارش معکوس ارسال لایحه بودجه سال 1400 به مجلس آغاز شده و به: با اطلاع دقیق اعلام می کنم تا امروز هم هیچ تصمیم و اراده ای از طرف دولت برای اصلاح ساختار بودجه وجود ندارد در حالی که این موضوع مدت ها است که مطالبه مجلس بوده و بر اساس اصل 110 قانون اساسی هم جزو احکامی است که مجلس و دولت مکلف هستند بر اساس سیاست های مقام معظم رهبری آن را اجرایی کنند ولی تا کنون هیچ اتفاقی تا کنون رخ نداده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، توسعه پایه های مالیاتی از مصادیق کاهش سطح اتکا بودجه به نفت و افزایش درآمدهای پایدار تلقی می شود با این وجود لایحه اصلاح بخشی از قوانین مالیاتی و تصویب آیین نامه اجرایی دریافت مالیات از خانه و خودروهای لوکس که در قانون بودجه به تصویب رسیده همچنان روی میز کارشناسی بوده و به نتیجه نرسیده است.

تجربه ثابت کرده مسئولان دولتی علاقه مند هستند که از مجرای شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا دیدگاه ها و پیشنهادات خود را بدون نظرات کارشناسی مجلس و مانعی تصویب کنند کما اینکه در مورد اصلاح ساختار بودجه این اتفاق رخ داد اما نتیجه نگرفتند و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سناریوهای تامین منابع بودجه 1400/ صادرات نفت جای خود را به اوراق سلف نفتی می دهد

سناریوهای تامین منابع بودجه 1400/ صادرات نفت جای خود را به اوراق سلف نفتی می دهد