مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 آبان 1399 ساعت 06:302020-11-18اجتماعي

مهاجرپذیری علت نبود هویت در مشهد


هنری حوزه هنری خراسان رضوی با بیان اینکه مشهد به دلیل مهاجرپذیر بودن هویت خاصی ندارد، گفت: وقتی هویت در شهر وجود نداشته باشد، - احساس تعلق نیز نسبت به آن شهر کم می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مهدی ابراهیمی، شب گذشته در سلسله نشست های تخصصی توسعه و توانمندسازی مدیریت شهری با موضوع اهمیت محله محوری و همیاری اجتماعی در مدیریت شهری گفت: شهر مشهد حدود سه میلیون و 500 هزار نفر جمعیت دارد و مساحت آن نیز حدود 328 هزار کیلومتر است.

در این شهر حدود 50 هزار نفر افراد بدون شناسنامه وجود دارد و همچنین یک میلیون و 200 هزار نفر در مناطق محروم شهر زندگی میکنند.

معاون فرهنگی ـ هنری حوزه هنری خراسان رضوی در ادامه افزود: شهر مشهد در ابتدا به نام توس و سناباد بوده است و پس از هجرت امام رضا (ع) به این شهر و شهادت ایشان به مشهد معروف می شود.

هسته مرکزی این شهر حرم امام رضا (ع) بوده است که به مرور زمان گسترش می یابد.

در حقیقت شهر مشهد از پیوستن 120 روستا به یکدیگر ساخته شده است.

ابراهیمی همچنین تصریح کرد: یکی از نقصان هایی که در شهر مشهد وجود دارد، مسئله عدم هویت است، این بدان معنا است که این شهر به دلیل مهاجرپذیری بالا از هویت خاصی برخوردار نیست، به عنوان مثال در این شهر لباس متحدالشکل وجود ندارد، وقتی هویت در شهر وجود نداشته باشد، احساس تعلق نیز نسبت به آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهاجرپذیری علت نبود هویت در مشهد

مهاجرپذیری علت نبود هویت در مشهد