مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 آبان 1399 ساعت 06:402020-11-18سياسي

رفتار صوفیانه مورد تأیید اسلام نیست


آیت الله رشاد با تاکید بر اینکه اسلام دین دنیا گریز نیست بلکه دین دنیاگر و در راستای رسیدن به آخرتی آباد است، گفت: تلخی دنیا حلاوت آخرت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله علی اکبر رشاد، صبح امروز در جلسه درس خارج که در مدرسه علمیه امام رضا (ع) برگزار شد، اظهار داشت: امام علی (ع) در فرازی از کلمات قصار نهج البلاغه می فرمایند: مرارت، سختی و دشواری دنیا شیرینی آخرت است و شیرینی دنیا تلخی آخرت محسوب می شود.

رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در ادامه ابراز کرد: حضرت در این کلام نورانی و عمیق نسبت دنیا و آخرت را تعریف می کنند، اینکه چه نسبتی بین رفتار دنیوی و حالت اخروی برقرار است.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا (ع) به چگونگی عمل و رفتار انسان با دنیا اشاره کرد و گفت: یکی از روابط اربعه اصلی که انسان با آن مواجه می شود رابطه او با دنیا است اینکه انسان با دنیا باید چگونه رفتار کند و چه عملی انجام دهد تا آخرتی آباد داشته باشد، طبق صریح روایات؛ این دنیا مزرعه آخرت است.

رییس شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه استان تهران ادامه داد: اگر دنیا کشتگاه واپسین است پس باید انسان با تلاش و کوشش به کاشت و داشت بپردازد تا بتواند در قیامت به برداشت حاصل موفق شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفتار صوفیانه مورد تأیید اسلام نیست

رفتار صوفیانه مورد تأیید اسلام نیست