مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 آبان 1399 ساعت 07:352020-11-18پزشكي

یک سوم مبتلایان به کرونا همزمان مشکلات تنفسی و گوارشی دارند


مطالعات بالینی در مراکز درمانی از زمان شیوع بیماری کرونا نشان داده است که یک سوم مبتلایان به بیماری کرونا به طور همزمان دچار مشکلات تنفسی و گوارشی می‌شوند.

صابر حق پرست متخصص بیماری های عفونی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ویروس کرونا با تحت تاثیر قرار دادن هر کدام از اندام‌ها و بافت‌های بدن می‌تواند باعث ایجاد عوارض و علائم در بیماران شود، بی اشتهایی و اسهال مشکل گوارشی بسیار شایعی است که در بیماران کرونایی دیده می‌شود.

وی اظهار داشت: همزمانی ابتلا به اسهال و دردهای شکمی در بیماران مبتلا به کرونا که علائم گوارشی داشته اند، احتمال بستری شدن آنها در بخش مراقبت‌های ویژه را بیشتر می کند.

حق پرست ادامه داد: یکی از نشانه‌های بیماری کرونا، بی حالی و ضعف است که حدود 30 درصد از افرادی که با علائم کرونا به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، دارای اختلالات گوارشی هم هستند که در هر یک به شکل مختلفی بروز می‌کند.

وی تاکید کرد: برخی از افراد دچار بی اشتهایی، بعضی دیگر اسهال و عده ای دچار حالت تهوع می‌شوند که منجر به ضعیف شدن بدن و از دست رفتن مقاومت آن برای مقابله با ویروس می‌شود.

حق پرست تاکید کرد: مردم متوجه باشند اگر حجم دفع بسیار بیشتر از حد طبیعی و رقیق‌تر از گذشته است، احتمال دارد این امر علامت پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک سوم مبتلایان به کرونا همزمان مشکلات تنفسی و گوارشی دارند

یک سوم مبتلایان به کرونا همزمان مشکلات تنفسی و گوارشی دارند