موضوعات داغ: - انتخابات رياست جمهوري - رياست جمهوري - انتخابات رياست - حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - ابوالفضل رزاق پور - عليرضا بيرانوند - دستگيري سارقان - روزنامه صداي سپاهان - جايزه هفت اقليم - سرمربي تراكتور - مبارز فساد - صندوق ذخيره فرهنگيان - بيمارستان امام خميني - هافبك يوونتوس - آچمز - شهردار بادرود - مديركل بهزيستي گيلان - سازمان اسناد و كتابخانه ملي - محمد سررشته داري

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 آبان 1399 ساعت 07:452020-11-18بين الملل

آمریکا روی ماه نیروگاه هسته ای می سازد


هدف آن است که یک نیروگاه 10 کیلوواتی تا سال 2026 آماده پرتاب شود و در اواخر دهه بیست میلادی کار خود را روی سطح ماه شروع کند.

» - هدف آن است که یک نیروگاه 10 کیلوواتی تا سال 2026 آماده پرتاب شود و در اواخر دهه بیست میلادی کار خود را روی سطح ماه شروع کند.

سازمان فضایی آمریکا ناسا و وزارت انرژی این کشور طرح ساخت یک نیروگاه‌ هسته‌ای در سطح کره ماه را به مناقصه گذاشته‌اند.

نمای یک سامانه شکاف هسته‌ای فرضی روی سطح ماه/عکس: NASA به گزارش سایت قطره و به نقل ازیورو نیوز؛ مطابق اعلام مقامات مسئول، این نیروگاه هسته‌ای قرار است انرژی مورد نیاز برنامه‌های اکتشافی بلند مدت در سطح کره ماه و همچنین مریخ را تامین کند.

آنتونی کالومینو، مدیر فناوری هسته‌ای ناسا در واحد ماموریت‌های فضایی این سازمان در این باره می‌گوید: «هدف آن است که یک نیروگاه 10 کیلوواتی تا سال 2026 آماده پرتاب شود و در اواخر دهه بیست میلادی کار خود را روی سطح ماه شروع کند.

»این سامانه به طور کامل روی زمین ساخته و مونتاژ خواهد شد و یک فضاپیما آن را به مدار دور ماه منتقل می‌کند.

در این هنگام یک فضاپیمای دیگر آن را بر روی سطح ماه فرود خواهد آورد و پس از فرود موفق، بدون نیاز به مونتاژ یا ساخت اضافی، این نیروگاه کوچک آماده بهره‌برداری خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا روی ماه نیروگاه هسته ای می سازد

آمریکا روی ماه نیروگاه هسته ای می سازد