مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 آبان 1399 ساعت 08:002020-11-18بين الملل

آکسفام: فروش سلاح گروه 20 به عربستان، 3 برابر کمک بشردوستانه به یمن بوده است


کشورهای عضو گروه 20، بیش از 17 میلیارد دلار سلاح به عربستان سعودی از زمان دخالت این کشور در درگیری سال 2015 کشور همسایه اش، یمن، - آکسفام: فروش سلاح "گروه 20" به عربستان، 3 برابر کمک بشردوستانه به یمن بوده است آکسفام اعلام کرد: کشورهای عضو گروه 20، بیش از 17 میلیارد دلار سلاح به عربستان سعودی از زمان دخالت این کشور در درگیری سال 2015 کشور همسایه اش، یمن، فروخته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از الجزیره، در گزارشی که روز سه شنبه منتشر شد، سازمان بین المللی امدادرسانی آکسفام اعلام کرد این رقم سه برابر میزانی است که کشورهای گروه 20 به عنوان کمک بشردوستانه به یمن داده اند.

این گزارش در حالی منتشر شد که رهبران گروه 20 برای دیدار مجازی این هفته در اجلاسی به میزبانی عربستان سعودی آماده می شوند.

در حالی که برخی کشورهای اروپایی فروش سلاح به ریاض را بعد از آغاز عملیات نظامی عربستان در یمن- که آمریکا بدترین بحران بشری جهان می خواند- متوقف کرده اند، بسیاری از اعضای گروه 20 به تأمین سلاح برای سعودی ادامه داده اند.

در مارس 2015، ائتلافی به رهبری پادشاهی نفت خیز سعودی، عملیات بمباران هوایی را با هدف مقابله با حوثی ها و تثبیت مجدد دولت شناخته شده بین المللی رییس جمهور مستعفی عبد ربه منصور هادی آغاز کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آکسفام: فروش سلاح گروه 20 به عربستان، 3 برابر کمک بشردوستانه به یمن بوده است

آکسفام: فروش سلاح گروه 20 به عربستان، 3 برابر کمک بشردوستانه به یمن بوده است