مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 آبان 1399 ساعت 08:552020-11-18سياسي

جانمایی پایتخت جدید انجام نشده است


نماینده مجلس در شورای عالی انتقال پایتخت گفت: باید مانند تجربه تمام کشورهای دنیا پایتخت های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و نظامی خود را در چهار یا پنج نقطه کشور مستقر کنیم تا در صورت بروز مشکلات، - ایسنا/اصفهان نماینده مجلس در شورای عالی انتقال پایتخت گفت: باید مانند تجربه تمام کشورهای دنیا پایتخت های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و نظامی خود را در چهار یا پنج نقطه کشور مستقر کنیم تا در صورت بروز مشکلات، دارایی های کشور نابود نشود.

ابوالفضل ابوترابی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص طرح انتقال پایتخت از تهران به یک شهر دیگر، اظهار کرد: هنوز جانمایی پایتخت جدید انجام نشده و منتظر هستیم تا شیوع ویروس کرونا فروکش کند و پیشنهادهای داده شده را اداره شهرسازی به شورای عالی انتقال پایتخت که ریاست آن بر عهده معاون اول رییس جمهور است، بیاورد.

شیوع ویروس کرونا و جابجایی ها در وزارت راه و شهرسازی به این قانون ضربه زد، تاکنون چهار جلسه در این خصوص تشکیل شده و هم اکنون قرار است کلیات و مطالعه آن تمام شود.

وی افزود: چند سال پیش طرح انتقال پایتخت به شهری دیگر تبدیل به قانون شد و توانستیم با کمک مطالعات دفتر تحول ریاست جمهوری این قانون را به پیش ببریم و مشخص شد که اجرای این قانون هیچ بودجه ای نیاز ندارد؛ چرا که با ساختمان هایی که در تهران خا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جانمایی پایتخت جدید انجام نشده است

جانمایی پایتخت جدید انجام نشده است