مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 آبان 1399 ساعت 10:102020-11-18پزشكي

مرغداران صنعتی از انتشار آنفلوانزای فوق حاد پرندگان جلوگیری کنند


رییس شبکه دامپزشکی خوشاب از مرغداران صنعتی خواست که ارتباط بین پرندگان آزادپرواز و انبار نهاده های خود را قطع کنند تا از انتشار بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان جلوگیری شود.

- محمود ترخاصی، رییس شبکه دامپزشکی شهرستان خوشاب در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مرحله دوم ایمن سازی رایگان طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل(مرغ مرگی) در خوشاب آغاز شد و تا 20 روز آینده ادامه دارد.

رییس شبکه دامپزشکی خوشاب با اشاره به اینکه بیماری نیوکاسل نوعی بیماری ویروسی است که به مرغ مرگی در بین اهالی مشهور است، افزود: در گونه های مختلف پرندگان اعم از اهلی و وحشی این نوع بیماری دیده می شود و از خصوصیات آن، وجود تنوع در میزان واگیری، مرگ و میر، نشانه ها و جراحات بیماری است.

وی با بیان اینکه مرحله اول ایمن سازی رایگان طیور بومی شهرستان خوشاب در تیر ماه سال جاری انجام شد و بالغ بر 32 هزار قطعه طیور بومی واکسینه شدند، بیان کرد: در مرحله دوم نیز 32 هزار و 500 قطعه طیور بومی شهرستان مجددا علیه بیماری نیوکاسل واکسینه خواهند شد.

ترخاصی با اظهار اینکه با توجه به آغاز فصل سرما و مهاجرت پرندگان، خطر انتشار بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نیز وجود دارد، گفت: کلیه مرغداران صنعتی ضمن رعایت شرایط قرنطینه ای بهداشتی باید ارتباط بین پرندگان آزادپرواز و انبار نهاده ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرغداران صنعتی از انتشار آنفلوانزای فوق حاد پرندگان جلوگیری کنند

مرغداران صنعتی از انتشار آنفلوانزای فوق حاد پرندگان جلوگیری کنند