مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 آبان 1399 ساعت 10:452020-11-18سياسي

رای گیری قانونگذاران تایلندی بر سر تغییرات پیشنهادی قانون اساسی


نمایندگان پارلمان تایلند امروز چهارشنبه در حالی رای گیری بر سر گزینه های مربوط به تغییر قانون اساسی این کشور را برگزار کرده اند که اکثر آنها با مطالبه معترضان این کشور برای تغییراتی در نقش پادشاهی این کشور مخالفت کردند.

- نمایندگان پارلمان تایلند امروز چهارشنبه در حالی رای گیری بر سر گزینه های مربوط به تغییر قانون اساسی این کشور را برگزار کرده اند که اکثر آنها با مطالبه معترضان این کشور برای تغییراتی در نقش پادشاهی این کشور مخالفت کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این رای گیری در پی رخ دادن یکی از پرخشونت ترین روزهای اعتراضات در تایلند از زمان ماه ژوییه صورت می گیرد؛ اعتراضاتی که به دنبال بازنویسی قانون اساسی تایلند، حذف پرایوت چان او-چا از نخست وزیری و اصلاحات در پادشاهی این کشور تحت رهبری پادشاه ماها واجیرالونگکورن است.

حامیان پرایوت در پارلمان در حالی اکثریت را در اختیار دارند که کلیت مجلس سنای این پارلمان از سوی خونتایی نظامی که او بعد از کودتای 2014 رهبری کرد، منصوب شده است.

تنها یکی از هفت پیشنهاد مربوط به اصلاح قانون اساسی تایلند به طور بالقوه اجازه به اصلاح نقش پادشاهی داده است؛ پادشاهی که به گفته معترضان تایلندی عامل چند دهه تسلط نظامیان بر این کشور حوزه جنوب شرق آسیا شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رای گیری قانونگذاران تایلندی بر سر تغییرات پیشنهادی قانون اساسی

رای گیری قانونگذاران تایلندی بر سر تغییرات پیشنهادی قانون اساسی