مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 آبان 1399 ساعت 11:552020-11-18پزشكي

مقاومت میکروبی امنیت غذایی و معیشت میلیون ها خانوار کشاورز را تهدید می کند


سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در گزارشی با اشاره به مقاومت میکروبی به عنوان یک تهدید جهانی نسبت به پیامدهای جدی مقاومت میکروبی برای ایمنی و سلامت غذایی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در گزارشی با اشاره به مقاومت میکروبی (مقاومت آنتی بیوتیکی) به عنوان یک تهدید جهانی که نگرانی فزاینده ای را نسبت به سلامت انسان و دام ایجاد کرده است، نسبت به پیامدهای جدی مقاومت میکروبی برای ایمنی و سلامت غذایی، امنیت غذایی و تغذیه و وضعیت اقتصادی میلیون ها خانوار زارع در سراسر جهان هشدار داد.

مقاومت میکروبی به قابلیت میکروارگانیسم ها – باکتری ها، قارچ ها، ویروس ها و انگل ها – برای مقاومت دربرابر مواد ضد میکروبی – مانند آنتی بیوتیک ها – که پیشتر در درمان عفونت ها مؤثر بوده اند، اشاره دارد.

در نتیجه این پدیده، داروهایی که زمانی برای درمان بیماری ها مؤثر و کارا بودند، تأثیر کمتری داشته و یا بی فایده می شوند و به کاهش قابلیت درمان موفق عفونت ها منجر می شوند.

به گزارش فائو، کاربرد نادرست یا بیش ازحد داروهای ضد میکروبی جهت درمان و جلوگیری از بیماری ها در بخش دامداری، آبزی پروری و تولیدات زراعی اغلب با خطر بالقوه ظهور و گسترش میکروارگانیسم های مقاوم در برابر مواد ضد میکروبی همراه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقاومت میکروبی امنیت غذایی و معیشت میلیون ها خانوار کشاورز را تهدید می کند

مقاومت میکروبی امنیت غذایی و معیشت میلیون ها خانوار کشاورز را تهدید می کند