مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 آبان 1399 ساعت 16:452020-11-18پزشكي

7 درصد کهگیلویه و بویراحمدی ها دیابت دارند/توصیه های کرونایی برای دیابتی ها


کارشناس بیماری های غیرواگیر معاونت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه 7 درصد جمعیت استان به دیابت مبتلا هستند، گفت: نیاز است بیمار یابی دقیقی صورت گیرد.

- حسن عسکرپور در گفت وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، گفت:  دیابت شایع ترین بیماری ناشی از اختلالات متابولیک است که شیوع آن به افزایش است و  هزینه های درمان این بیماری بسیار بالا است.

کارشناس بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تغییر شیوه زندگی به سوی بی تحرکی و تغذیه نامناسب در بیماری دیابت تاثیر دارد، اظهار کرد: غلظت قندخون بالاتر از 180 میلی گرم باعث بیماری دیابت می شود.

وی تصریح کرد: افزایش تعداد حجم و دفعات ادرار، تشنگی، ضعف و خستگی، گرسنگی، وله غذا خوردن، تاری دید و خارش پوست و واژن از شایع ترین عوامل بیماری دیابت است.

این کارشناس بیماری های غیرواگیر با بیان اینکه 11 درصد جمعیت بالای 30 سال کشور و 7 درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد به دیابت مبتلا هستند، گفت: نیاز است بیماریابی دقیقی در سطح استان انجام شود.

عسکرپور با بیان اینکه جهان مدتی است درگیر پاندمی کووید 19 شده افزود:  دیابتی ها به دلیل اختلال در سیستم ایمنی مستعد ابتلا به عفونت ها هستند و مبتلایان به دیابت از جمله گروه های پرخطر هستند که د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

7 درصد کهگیلویه و بویراحمدی ها دیابت دارند/توصیه های کرونایی برای دیابتی ها

7 درصد کهگیلویه و بویراحمدی ها دیابت دارند/توصیه های کرونایی برای دیابتی ها