مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 آبان 1399 ساعت 21:152020-11-18بين الملل

اتیوپی: به سمت مرکز منطقه تیگرای در حال پیشروی هستیم


نخست وزیر اتیوپی با رد درخواست های برای میانجی گری بین دولت آدیس آبابا و شورشیان منطقه تیگرای، از پیشروی به سمت مرکز این منطقه به منظور یکسره کردن جنگ گفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، اتیوپی اعلام کرد که نیروهایش به پیروزی های بزرگ در منطقه تیگرای دست یافتند و به سمت مرکز این منطقه در حال پیشروی هستند.

در حالی که آبی احمد نخست وزیر اتیوپی از یکسره شدن سریع نبرد در تیگرای سخن می گوید، سازمان ملل درباره وقوع  یک بحران انسانی بزرگ در نتیجه فرار هزاران شهروند اتیوپی از مناطق درگیری نزدیک به کشور همجوار آن سودان هشدار می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازپایگاه خبری الجزیره ، کمیته اضطراری دولت اتیوپی امروز سه شنبه اعلام کرد: ارتش اتیپوی در جبهه های شرقی و غربی منطقه تیگرای واقع در شمال اتیوپی نزدیک مرز با سودان و اریتره به پیروزی های بزرگی دست یافته است.

این کمیته تاکید کرد: ارتش در حال پیشروی به سمت میکیلی مرکز منطقه تیگرای است و رهبران جبهه آزادی بخش تیگرای به پای میز محاکمه کشانده خواهند شد.

نخست وزیر اتیوپی امروز در توییتر از پایان مهلت سه روزه برای تسلیم نیروها و شبه نظامیان منطقه تیگرای خبر داد و گفت: امروز مهلت تمام شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتیوپی: به سمت مرکز منطقه تیگرای در حال پیشروی هستیم

اتیوپی: به سمت مرکز منطقه تیگرای در حال پیشروی هستیم