مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 آبان 1399 ساعت 06:552020-11-19پزشكي

کاهش ذخایر خونی گیلان/ اهدای خون سیستم ایمنی بدن را ضعیف نمی کند


مدیرکل انتقال خون گیلان با اشاره به کاهش ذخایر خونی در استان، دعوت از شهروندان برای اهدای خون و کمک به بیماران نیازمند فرآورده های خونی، - گفت: اهدای خون سیستم ایمنی بدن را ضعیف نمی کند.

بابک پاکدل در گفتگو با بوده است.

مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: از فروردین تا 26 آبان ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 50 هزار و 37 واحد خون کامل، پلاکت سینگل و پلاسمای کووید 19 اهدا شده است.

وی با بیان اینکه در مورد اهدای خون کامل نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش داشتیم، افزود: در زمینه پلاکت سینگل، 44 درصد رشد داشته ایم.

پاکدل همچنین به موضوع اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کرونایی نیز اشاره کرد و ادامه داد: 365 نفر از بهبود یافتگان کرونایی در این مدت به مراکز اهدا مراجعه کردند که پلاسمای 107 نفر به مراکز درمانی ارسال شد.

وی با تاکید بر اینکه مراکز خون گیری به طور مستمر ضدعفونی می شوند و مردم از این بابت اطمینان خاطر داشته باشند، تصریح کرد: در حال حاضر نیازمند همه گروه های خونی هستیم زیرا میزان ذخایر خونی باید 7 روز باشد که در حال حاضر برای ما زیر 5 روز است.

پاکدل با اشاره به اینکه اهدا کنندگان خون مهمترین سرمایه ما محسوب شده و قوت قلب ما هستند، تأکید کرد: نیازمند مشارکت اهداکنندگان خون و همچنین شهروندانی هستیم که برای نخستین بار خون را اهدا می کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش ذخایر خونی گیلان/ اهدای خون سیستم ایمنی بدن را ضعیف نمی کند

کاهش ذخایر خونی گیلان/ اهدای خون سیستم ایمنی بدن را ضعیف نمی کند