مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 آبان 1399 ساعت 07:252020-11-19اقتصادي

چهارمحال و بختیاری قطب تولید ماهیان سردابی کشور


مدیرشیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: استان ما رتبه اول تولید ماهیان سردآبی در کشور را دارد و علاوه بر آن سالانه 270 هزار تن خوراک آبزیان تولید می کند.

- محمد کریمی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: طبق آمار سال 98 استان ما با داشتن بیش از 400 مزرعه پرورش ماهی، 24 هزار تن ماهی قزل آلای سردآبی رنگین کمان تولید می کند که شهرستان اردل با تولید بیش از 7 هزار تن ماهی در صدر جدول تولیدکنندگان استان قرار دارد.

مدیر شیلات و آبزیان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: نیاز سالانه استان 100 میلیون قطعه بچه ماهی است که از این میزان 46 میلیون قطعه در استان تولید می شود و مابقی آن از سایر استان ها تامین می شود.

سرانه مصرف ماهی در استانی که بزرگترین تولیدکننده است، از میانگین کشوری کمتر است! وی عنوان کرد: سرانه مصرف ماهی در استان به ازای هر نفر 8.

7 کیلوگرم است که این میزان در کشور 13.

5 کیلوگرم است.

کریمی اظهار داشت: در مزارع شیلات استان به صورت مستقیم دوهزار و 500 الی 3 هزار نفر به صورت مستقیم و 6 هزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کارند و در کنار پرورش مستقیم ماهی در کارخانه های تولید خوراک و فرآوری آبزیان نیز به طور غیرمستقیم شغل ایجاد می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهارمحال و بختیاری قطب تولید ماهیان سردابی کشور

چهارمحال و بختیاری قطب تولید ماهیان سردابی کشور