مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 آبان 1399 ساعت 12:152020-11-19سياسي

ناگفته های داماد بازرگان از حوادث اول انقلاب


با اشغال سفارت آمریکا در 13 آبان 1358 روابط تهران و واشنگتن در تمامی سطوح به مدت بیش از چهل سال قطع شد و در گذر این رویداد، دومین دولت قانونی پس از مصدق نیز با عمری کمتر از 10 ماه به کار خود پایان داد.

- با اشغال سفارت آمریکا در 13 آبان 1358 روابط تهران و واشنگتن در تمامی سطوح به مدت بیش از چهل سال قطع شد و در گذر این رویداد، دومین دولت قانونی پس از مصدق نیز با عمری کمتر از 10 ماه به کار خود پایان داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه کار و کارگر با مقدمه ای درباره این رویداد، گفت وگویی را با دکتر محمدحسین بنی اسدی داماد مهندس بازرگان و معاون و وزیر مشاور در دولت موقت انجام داده که گزیده اظهارات بنی اسدی را در ادامه می خوانید: * در 30 اردیبهشت سال 56 مرحوم مهندس بازرگان برای دفتر شاهنشاهی نامه ای ارسال کردند با این مضمون که شاه در مورد مسائل مملکت به جای مصاحبه های تشریفاتی و تبلیغاتی در یک مصاحبه و مناظره واقعی با ایشان شرکت کند و در آن مباهله ای در مورد حقانیت دو طرف صورت گیرد.

گرچه این امر برای شاه که خود را قدرت مطلق کشور و حتی منطقه خاورمیانه تصور می کرد غیر قابل پذیرش بود ولی اقدام مرحوم بازرگان در آن سکوت سنگین استبداد عمل شجاعانه ای بود که آن فضا را شکست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناگفته های داماد بازرگان از حوادث اول انقلاب

ناگفته های داماد بازرگان از حوادث اول انقلاب