مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 آبان 1399 ساعت 12:202020-11-19بين الملل

رحیم صفوی: منکر آن نیستیم که روسیه منافع محور است


ایران روابط خود با کشورهای اوراسیا را بر اساس منافع و تهدید مشترک بنا کرده است.

- دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اینکه ایران محور ثبات امنیتی در منطقه و امن‌ترین کشور غرب آسیا است، گفت: آمریکا برای فروش تسلیحات نظامی خود تولید ناامنی می‌کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، سرلشکر یحیی رحیم صفوی شامگاه چهارشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به ظرفیت‌های گیلان از جمله بنادر انزلی و کاسپین و اینکه می‌تواند از طریق قزاقستان به آسیای میانه و چین متصل شود، گفت: موقعیت ژئوپلیتیک و جغرافیایی ایران غیرقابل جایگزین است.

وی «دریا پایه بودن» اقتصاد و صادرات ایران را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: استان‌های شمالی از جمله گیلان در این حوزه نقش آفرینی مؤثری دارند و در حوزه ریلی نیز به پاکستان و ترکیه وصل هستیم و تا چند هفته آینده به افغانستان نیز متصل می‌شویم.

رییس انجمن ژئوپلیتیک ایران با بیان اینکه ایران قدرت اول منطقه غرب آسیا بوده و ظرفیت بالایی در حوزه‌های مختلف از جمله تکنولوژی دارد، افزود: باید بتوانیم از ظرفیت‌های دریایی و ریلی خود به درستی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه دولت آمریکا تمام تعهدات بین‌المللی را نقض کرده و زیر پا گذاشته است، تصریح کرد: ایران روابط خود با کشورهای اورا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رحیم صفوی: منکر آن نیستیم که روسیه منافع محور است

رحیم صفوی: منکر آن نیستیم که روسیه منافع محور است