مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 آبان 1399 ساعت 16:552020-11-19اقتصادي

سرمایه گذاری در تولید گندم به عنوان کالای استراتژیک ملی لازم است


استاندار مرکزی بر لزوم سرمایه گذاری در تولید گندم به عنوان کالای استراتژیک ملی تاکید کرد و گفت: باید با برنامه ریزی های لازم برای جلوگیری از کاهش تولید این کالا تلاش کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید علی آقازاده عصر پنج شنبه در دهمین جلسه کارگروه آرد، نان و غلات استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: رتبه استان مرکزی در حوزه خرید گندم امسال به رتبه هشتم ارتقا یافته است با وجود اینکه سال گذشته دارای رتبه نهم و سال های قبل در رتبه های دوازدهم و سیزدهم قرار داشت.

وی ادامه داد: کسب رتبه هشتم استان مرکزی در حوزه خرید گندم نتیجه تلاش های کشاورزان و کاربران در حوزه های کشاورزی و توصیه های علمی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی است.

استاندار مرکزی افزود: برداشت گندم در سال های اخیر افزایش یافته و کیفیت ارقام و محصولات تولیدی بهتر از سال های گذشته است.

آقازاده بیان کرد: استان مرکزی از استان های دارای نرم پایین سن زدگی گندم بوده است.

به گفته وی گندم یک کالای استراتژیک با امنیت ملی است که با قوت مردم سر و کار دارد و باید بتوان زمینه صادرات آن را فراهم ساخت.

استاندار مرکزی با بیان اینکه در سال های گذشته ظرفیت ذخیره سازی با میزان تولید هماهنگ نبوده است، عنوان کرد: امروز میزان ذخیره سازی گندم بیش از 2 برابر تولید استان است و این برای سرمایه گذاران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمایه گذاری در تولید گندم به عنوان کالای استراتژیک ملی لازم است

سرمایه گذاری در تولید گندم به عنوان کالای استراتژیک ملی لازم است