مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 آبان 1399 ساعت 17:252020-11-19اقتصادي

قالیبافان برای یکسال بصورت رایگان بیمه می شوند


رییس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف تبریز گفت: قالیبافانی فاقد بیمه و آنهاییکه بیمه آنها قطع شده است به مدت یک سال بیمه رایگان می شوند.

- رییس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف تبریز در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: در استان آذربایجان شرقی، بیشترین اشتغالزایی در حوزه بخش خصوصی متعلق به فرش دستباف است.

اسماعیل چمنی ادامه داد: در استان آذربایجان شرقی حدود 500 هزار نفر از این هنر و صنعت در کنار خانواده ارتزاق می کنند و برای استان ما حیاتی است.

وی افزود: فرش دستباف، فرهنگ، هویت، قدمت ما محسوب می شود و از این رو یک تولید ملی و تنها تولیدی ایرانی است که ثبت جهانی شده است و فرش دستباف، در استان ما به عنوان مهم ترین و اولویت دارترین اشتغال شناخته شده است.

چمنی توضیح داد: ظرفیت بیمه شدگان در استان آذربایجان شرقی، 200 هزار نفر است اما متأسفانه تنها کمتر از 50 هزار نفر از قالیبافان بیمه هستند و این در حالی است که بیمه تنها امید قالیبافان است.

وی با اشاره به قطع بیمه حدود 45 هزار نفر از قالیبافان ادامه داد: طی سال های اخیر، نزدیک بر 90 هزار بیمه شده در سطح استان آذربایجان شرقی وجود داشت اما اکنون زیر 50 هزار نفر کاهش پیدا کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قالیبافان برای یکسال بصورت رایگان بیمه می شوند

قالیبافان برای یکسال بصورت رایگان بیمه می شوند