مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 آبان 1399 ساعت 06:452020-11-20پزشكي

ضرورت مصرف صحیح آنتی بیوتیک ها در دوران کرونا


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران، نسبت به عوارض مصرف خودسرانه و بی رویه آنتی بیوتیک ها به ویژه در دوران کرونا هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، فاطمه فتحی، گفت: هفته جهانی آنتی بیوتیک ها فرصتی برای اطلاع رسانی و افزایش آگاهی عموم مردم در سراسر جهان از خطرات مصرف خودسرانه و بی رویه آنتی بیوتیک ها و توجه به نظارت و تجویز منطقی این دسته از داروها توسط پزشکان به ویژه در شرایط همه گیری کرونا است.

وی افزود: امسال اتحاد برای حفظ داروهای آنتی میکروبیال و مصرف آنتی بیوتیک ها، با احتیاط به عنوان شعارهای هفته جهانی آنتی بیوتیک ها در نظر گرفته شده که بیانگر اهمیت تهدید مقاومت آنتی بیوتیکی به عنوان تهدید جهانی حیات و بقا تمامی موجودات زنده است.

فتحی در ادامه با اشاره به اهمیت مساعدت جامعه جهانی در پیشگیری از رخداد مقاومت آنتی بیوتیکی، اظهار کرد: آنتی بیوتیک ها نقشی حیاتی در پیشرفت های درمانی و عمل های جراحی از جمله جراحی های پیچیده مانند پیوند عضو، تعویض مفصل یا جراحی قلب دارند.

وی با بیان اینکه لازم است همیشه قبل از دریافت آنتی بیوتیک با پزشک و داروساز مشورت شود، افزود: با انجام برخی اقدامات ساده و رعایت دستورالعمل های بهداشتی مثلاً از طریق شستن دست ها، آماده سازی غذاها به روش بهداشتی، عدم تماس نزدیک با افراد بیمار،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت مصرف صحیح آنتی بیوتیک ها در دوران کرونا

ضرورت مصرف صحیح آنتی بیوتیک ها در دوران کرونا