مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 آبان 1399 ساعت 08:052020-11-20اقتصادي

کم شدن مقرری بگیران جدید بیمه بیکاری در سال 98


بررسی آمارهای مربوط به وضعیت پرداخت بیمه بیکاری طی سال 1398 نشان می دهد که تعداد مقرری بگیران جدید بیمه بیکاری روند کاهشی داشته و دو استان کشور رکورددار بیشترین مقرری بگیر بودند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بیمه بیکاری یکی از حمایتهای اجتماعی است که سازمان تامین اجتماعی بر اساس آن مکلف است با دریافت حق بیمه بیکاری مقرر به کارگران مشمول قانون بیمه که به طور غیر ارادی بیکار و از سوی ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شده اند، مقرری بیمه بیکاری پرداخت کند.

بیمه بیکاری به کارگران مشمول قانون کار و تابع قانون تامین اجتماعی تعلق می گیرد و بر اساس آن کارفرما مکلف است سه درصد از مزد کارگر را به صندوق بیمه بیکاری واریز کند.

کارگرانی که بدون میل و اراده شخصی بیکار شده باشند می توانند مراحل ثبت درخواست بیمه بیکاری را از طریق مراجعه به ادارات کار دنبال کرده و از مقرری بیمه بیکاری بهره مند شود.

تعداد مقرری بگیران جدید بیمه بیکاری از 259 هزار و 286 نفر در سال 1397 به 221 هزار و 229 نفر در سال 1398 رسیده که نشان از کاهش 38 هزار نفری دارد.

گزارش مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بررسی پرونده های بیمه بیکاری در سال 1398 نشان می دهد که تعداد کل مقرری بگیران بیمه بیکاری در سال گذشته، 245 هزار و 197 نفر بوده که نسبت به سال قبل از آن 6.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کم شدن مقرری بگیران جدید بیمه بیکاری در سال 98

کم شدن مقرری بگیران جدید بیمه بیکاری در سال 98