مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 آبان 1399 ساعت 08:102020-11-20پزشكي

مراقب رژیم غذایی کودکان در روزهای کرونایی باشیم


ویروس کرونا در کنار تغییرات تحمیلی به جهان، زندگی کودکان را هم دستخوش دگرگونی کرده و دیگر از شیطنت های مدرسه و دویدن های شادانه در پارک و خیابان خبری نیست؛ موضوعی که باعث شده نگرانی والدین از چاقی و اضافه وزن کودکان دوچندان شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، رعایت پروتکل های بهداشتی و ماندن در خانه در جهت مقابله با ویروس کرونا از جمله توصیه هایی است که هر روزه از تریبون های بهداشتی منتشر می شود تا هم از تعداد مبتلایان کاسته شود و هم کمتر کسی به سوگ داغ عزیز از دست رفته اش بنشیند.

اما باید توجه داشت در خانه ماندن های طولانی و داشتن استرس در کنار نبود تحرک، سلامت جسمی و روانی اعضای خانواده از جمله کودکان را با خطراتی مانند چاقی و اضافه وزن، بروز بیماریهای غیرواگیر در آینده، افسردگی، اضطراب و غیره مواجه نکند.

چاقی کودکانی که پیش از این موجب نگرانی مسئولان مربوطه قرار گرفته تا آنجا که زهرا عبداللهی مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ضمن هشدار نسبت به احتمال ابتلا و مرگ و میر بیشتر کرونا در کودکان و نوجوانان چاق، اعلام کرد که در حال حاضر از هشت میلیون کودک زیر پنج سال در کشور، حدود یک میلیون و 120 هزار نفر یعنی حدود 14 درصد کودکان زیر پنج سال، دچار اضافه وزن و چاقی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراقب رژیم غذایی کودکان در روزهای کرونایی باشیم

مراقب رژیم غذایی کودکان در روزهای کرونایی باشیم